Biznes a prawa każdego konsumenta

Konsument w Polsce przez wiele lat nie miał żadnych praw. Zwłaszcza w czasach komunistycznych nie było mowy o żadnej reklamacji. Obecnie cały świat opiera się na jednym zdaniu: płacę więc wymagam. Młodzi ludzie, którzy chcą założyć własną firmę, która nie do końca będzie w pełni profesjonalna, mogą od razu zrezygnować z tego planu. Takie biznesy nie potrwają na rynku gospodarczym Polski dłużej niż pół roku, ponieważ niezadowoleni klientów zniszczy tę działalność przez wielość procesów sądowych. Zakładając własny biznes należy mieć świadomość tego, że każdy konsument ma prawo do reklamacji kupionego w naszej firmie produktu. Nie dotyczy to tylko biznesów, które działają w serii sprzedażowej, ale także w każdej innej. Każdy konsument ma prawo złożyć reklamację ze wszystkiego. Czasami oczywiście prawo konsumenckie jest mało sprecyzowane, dlatego nawet w restauracji po zjedzeniu kolacji możemy żądać zwrotu pieniędzy, bo jesteśmy niezadowoleni. Oczywiście taka sytuacja to absurd, ale prawo konsumenckie pozwala na jej występowanie. Tym samym przed założeniem własnego biznesu powinniśmy mieć dobrze opracowany biznesplan, ale przede wszystkim powinniśmy podejść do tej sprawy w pełni profesjonalnie. Pamiętać należy, że od konsumentów zależy los naszego biznesu i sytuacja naszego portfela. Zadowolony klient wróci do nas nie raz i nie dwa razy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.